Μπορεί επίσης να σας αρέσει
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗ ΣΦΥΡΑ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΘΑΝΑΤΟΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
- που εφαρµόζει ανοιχτά πλέον σε αυτή τη φάση της πανδηµίας την ανοσία της αγέλης προκειµένου να εξυπηρετήσει την καπιταλιστική κερδοφορία, µε τις εκατοντάδες νεκρών κάθε εβδοµάδα, µε την ουσιαστική άρση κάθε µέτρου προστασίας στους χώρους εργασίας και της καθηµερινής ζωής, µε τον περιορισµό της καραντίνας για τους εργαζόµενους σε πέντε µόνο ηµέρες, µε την ανεξέλεγκτη διασπορά του ιού στα σχολεία και τα ΜΜΜ·
- που επιχειρεί την πλήρη µετακύλιση του κόστους της υγειονοµικής κρίσης στην τάξη µας, µε τη διάλυση και απαξίωση του ΕΣΥ, την προώθηση της περαιτέρω ιδιωτικοποίησής του και την κάλυψη του κόστους των µέσων συλλογικής προστασίας (τεστ και µάσκες) από την τσέπη µας·
- που βαθαίνει την επίθεση στον µισθό και τους όρους εκµετάλλευσης και επιβίωσης των προλετάριων (ακρίβεια, ενεργειακή φτώχεια, νόµος Χατζηδάκη, απαγόρευση διαδηλώσεων,
πανεπιστηµιακή αστυνοµία κ.ά).
ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΚΜΟΝΑ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΙΣΤΙΚΗΣ-ΑΝΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
- που είναι παράγωγο της καπιταλιστικής ατοµικοποίησης, της κρατικής πολιτικής και των εγγενών της αντιφάσεων·
- που εκτός από τις ανοιχτά θρησκόληπτες, εθνικιστικές και ρατσιστικές µορφές της ενδύεται ταυτόχρονα τον µανδύα της «αντισυστηµικότητας» και του «αντικρατισµού», επικαλούµενη µια κενή και ψευδεπίγραφη έννοια «ατοµικής ελευθερίας» ή, εναλλακτικά, ένα ανύπαρκτο ταξικό αντιεµβολιαστικό υποκείµενο·
- και που µε τη σειρά της ενισχύει το
Εκδήλωση-συζήτηση για την ιστορία του ταξικού ανταγωνισμού στη Χιλή με αφετηρία την μπροσούρα: «Ραντεβού με τον Ζ. Η Λαϊκή Ενότητα ενάντια στον Ταξικό Πόλεμο (Χιλή 1970-1973)» και αναφορά στην προλεταριακή εξέγερση που συγκλονίζει τη χώρα τους τελευταίους μήνες.
Η κυρίαρχη θεαματική αναπαράσταση για την ιστορία του κινήματος στη Χιλή είναι ο Αλιέντε με το όπλο στο χέρι να αμύνεται απέναντι στους πραξικοπηματίες. Η πραγματική ιστορία του προλεταριακού κινήματος την οποία αναδεικνύει η μπροσούρα του Patrick Péquenaud, «Ραντεβού με τον Ζ» είναι εντελώς διαφορετική και πολύ πιο πλούσια: καταλήψεις εργοστασίων, καταλήψεις γης, διανομή των προϊόντων, που παρήγαγαν οι εργάτες στις κατειλημμένες επιχειρήσεις και τα αγροκτήματα, στις γειτονιές από προλεταριακές συλλογικότητες, συχνά χωρίς τη διαμεσολάβηση του χρήματος, ένοπλες περιφρουρήσεις των αγώνων. Πρόκειται για μια πραγματική αποκάλυψη: ένα ταξικό κίνημα που έκανε τα πρώτα βήματα για τον επαναστατικό μετασχηματισμό της κοινωνίας και τη δημιουργία νέων κομμουνιστικών κοινωνικών σχέσεων παραγωγής και αναπαραγωγής.
Η εισήγηση θα εστιάσει στην ανάδειξη του περιεχομένου, των ορίων και των αντιφάσεων του κινήματος στη Χιλή την περίοδο 1970-73, στην υπονόμευσή του από την κυβέρνηση της Λαϊκής Ενότητας και στη συντριβή του από τους πραξικοπηματίες του Πινοσέτ. Θα παρουσιαστούν οι συνέπειες της νεοφιλελεύθερης καπιταλιστικής αντεπανάστασης για το προλεταριάτο της Χιλής τα … Read the rest
Βιβλιοπαρουσίαση: Κόνστανς Τσάτερλι / Ζιλ Ντωβέ, Εικόνες του Φεμινισμού
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/01, 20.00
στον
Αυτοδιαχειριζόμενο Χώρο Ανατόπια
Τσαμαδού 81 & Καραϊσκάκη
Με την πολιτική στήριξη της Βιβλιοτόπια
Η κομμουνιστική εξέγερση είναι ταυτόχρονα κατάργηση της μισθωτής εργασίας και της ανδρικής κυριαρχίας. Αυτό δεν θα επιτευχθεί σε μερικές εβδομάδες ή μήνες, πρέπει όμως να ξεκινήσει από τις πρώτες ημέρες. Το τέλος της μισθωτής εργασίας δεν είναι η αιτία η οποία έχει ως απλό επακόλουθο το τέλος της ανδρικής κυριαρχίας. Το τέλος της ανδρικής κυριαρχίας είναι αναγκαία πτυχή, μία από τις προϋποθέσεις του τέλους της μισθωτής εργασίας. Είτε θα πραγματοποιηθούν και τα δύο ταυτόχρονα είτε καθόλου.