Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Το τρίτο μέρος του ντοκιμαντέρ «Η μάχη της Χιλής» του Πατρίσιο Γκουζμάν καταγράφει κινηματογραφικά την εμπειρία του προλεταριακού κινήματος στη Χιλή την περίοδο 1970-73: καταλήψεις εργοστασίων, καταλήψεις γης, διανομή των προϊόντων που παρήγαγαν οι εργάτες στις κατειλημμένες επιχειρήσεις και τα αγροκτήματα σε επίπεδο γειτονιάς από προλεταριακές συλλογικότητες -συχνά χωρίς τη διαμεσολάβηση του χρήματος-, ένοπλες περιφρουρήσεις των αγώνων. Πρόκειται για μια πραγματική αποκάλυψη: ένα ταξικό κίνημα που έκανε τα πρώτα βήματα για τον επαναστατικό μετασχηματισμό της κοινωνίας και τη δημιουργία νέων κομμουνιστικών κοινωνικών σχέσεων παραγωγής και αναπαραγωγής.
Η προβολή εντάσσεται στο πρόγραμμα εκδηλώσεων αλληλεγγύης στις καταλήψεις της “Συνέλευσης για την υπεράσπιση της κατάληψης Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Άνω-Κάτω Πατησίων”.… Read the rest
Προβολή της ταινίας του Γκυ Ντεμπόρ
IN GIRUM IMUS NOCTE ET CONSUMIMUR IGNI
Παρασκευή 4 Νοεμβρίου, 21.00
στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα
Θα ακολουθήσει μπαρ οικονομικής ενίσχυσης των εκδόσεων του πολιτικού εγχειρήματος Αντίθεση
Μουσική: Ubu Dancer
Το κείμενο της εκδήλωσης σε μορφή pdf: ingirum-final
IN GIRUM IMUS NOCTE ET CONSUMIMUR IGNI
ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΥΚΛΟΥΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ Η ΦΩΤΙΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΒΡΟΧΘΙΖΕΙ
«Είναι ωραία εκείνη η στιγμή όπου εξαπολύεται
μια επίθεση εναντίον της τάξης του κόσμου»
Η ταινία In girum imus nocte et consumimur igni γυρίστηκε το 1978 από τον Γκυ Ντεμπόρ και ήταν η τελευταία του ταινία. Προβλήθηκε τρία χρόνια μετά γιατί καμία κινηματογραφική αίθουσα δεν δεχόταν να την προβάλλει. Επιλέξαμε να την προβάλλουμε στην πρώτη δημόσια εκδήλωσή μας στην Αθήνα γιατί θεωρούμε ότι αποτελεί μια από τις σημαντικότερες συμβολές τόσο στην κριτική της σύγχρονης καπιταλιστικής κοινωνίας όσο και στην αυτοκριτική της προλεταριακής δραστηριότητας της άρνησης της καπιταλιστικής κοινωνίας.
Μέσα σε ενενήντα πέντε περίπου λεπτά, ο Γκυ Ντεμπόρ εξαπολύει μια καταιγιστική κριτική ενάντια σε όλες τις πλευρές της κοινωνικής ζωής στον σύγχρονο καπιταλισμό: τάξεις και εξειδικεύσεις, εργασία και διασκέδαση, κινηματογράφο και διανόηση, ιδεολογία και κράτος. Το βασικό θέμα της ταινίας είναι όμως ο αφηρημένος και αλλοτριωμένος χωροχρόνος … Read the rest